Thursday 6 December 2012

-Memories Remain-






"Denting yang berbunyi dari dinding kamarku, sedarkan diriku dari lamunan panjang tak terasa malam kini semakin larut, ku masih terjaga. sayang kau di mana aku ingin bersama aku butuh semua untuk tepiskan rindu, mungkinkah kau di sana merasa yang sama seperti diriku di malam ini
rintik gerimis mengundang kekasih di malam ini, kita menari dalam rindu yang indah sepi ku rasa hatiku saat ini oh sayangku, jika kau di sini aku tenang .."

Aku dengar lagu ini time aku balik kampong tahun 2002. Untuk pertama kali nya aku berjumpa dengan kaum keluargaku. Lagu Melly Goeslow ni adalah salah satu lagu dalam filem ada apa dengan cinta. Banyak kenangan di sebalik kesemua lagu melly goeslow ini lebih-lebih lagi denting.
Ia berkenaan dengan hati yang sedang merindu. Yela, ketika itu aku merindui sesorang yang jauh di Malaysia.
Sekarang aku masih lagi mengingati keadaan itu bila lagu itu berkumandang. Nak jer aku menjerit. Aku mau berada di keadaan itu!..di waktu itu! tapi aku sedar. Aku tidak boleh kembali semula pada waktu itu. Aku hanya boleh memandang ke depan dan aku tak akan toleh ke belakang lagi.
Itu la aku! Seringkali mengingati kisah-kisah lama yang menggembirakan hatiku. I just want the memories remain in my heart!. Biarpun kisah itu telah 10 tahun berlalu ataupun baru berlalu. Asalkan ia kenangan yang menggembirakanku, akan aku igt sampai bila-bila biarpun orang nya berubah. Life is empty without a memories!..
-klik-











No comments:

Post a Comment